صبحانه‌ چه‌ بخوریم‌؟

 

صبحانه‌ چه‌ بخوریم‌؟در این‌جا می‌خواهیم‌ چند نمونه‌ ازصبحانه‌های‌ سالم‌ و انرژی‌ زا را خدمتتان‌ معرفی‌نماییم‌:
? یک‌ تا 2 عدد تخم‌ مرغ‌ عسلی‌ براساس‌کالری‌ مورد نیاز بدنتان‌ همراه‌ نان‌ ترجیحا سبوس‌دار.
? یک‌ لیوان‌ شیر کم‌ چرب‌ همراه‌ خرمامخصوصا برای‌ افرادی‌ که‌ وقت‌ کافی‌ برای‌ تهیه‌صبحانه‌ ندارند.
? املت‌ بسیار کم‌ چرب‌ همراه‌ با نان‌ ترجیحاسبوس‌ دار.
? پنیر کم‌ چرب‌ کم‌ نمک‌ همراه‌ نان‌ ترجیحاسبوس‌ دار
? یک‌ لیوان‌ آب‌ پرتقال‌ همراه‌ یک‌ عددتخم‌مرغ‌ عسلی‌

خطر مرگ بیماران سکته مغزی از طریق چشم

تحقیقات صورت گرفته توسط محققان آمریکایی نشان می‌دهد، امکان تعیین خطر مرگ بیمارن دچار سکته مغزی با بررسی پوششی عصب‌ بینایی چشم وجود دارد.
 
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/6/65/Eye_iris.jpg

 

محققان دانشکده پزشکی دانشگاه فلوریدا در این تحقیق وضعیت 86 بیمار دچار سکته مغزی را مورد بررسی قرار دادند.

 

سونوگرافی عصب بینایی معمولا بعد از سکته مغزی انجام می‌شود؛ این بررسی بر اساس ضخامت عصب پشت چشم و تصویربرداری در زمان تورم مغز و فشار وارده به چشم انجام می‌شود.

 

در این تحقیق مشخص شد، غلاف پوششی عصب‌ بینایی چشم و مغز با یکدیگر در ارتباط هستند که با اندازه‌گیری ضخامت این پوشش، امکان شناسایی بیماران دچار سکته مغزی در معرض خطر مرگ فراهم می‌شود.

 

به دلیل تورم مغزی، ضخامت غلاف عصب چشم افزایش یافته و خطر حمله مغزی و مرگ بیمار افزایش پیدا می‌کند؛ این اندازه در بیماران دارای خونریزی مغزی به 6.2 میلیمتر و در افرادی که زنده می‌مانند به 5.7 میلیمتر می‌رسد؛ افزایش این میزان موجب افزایش خطر مرگ در 6 ماه آینده و افزایش چهار برابری احتمال خطر سکته مغزی می‌شود.

 

نتایج این تحقیق در کنفرانس بین‌المللی سکته مغزی 2015 آمریکا ارائه شد.

عاملی که موجب سفیدی زودرس مو میشود

 

یک متخصص پوست و مو بروز بیماری‌های اختلالات غده تیروئید را یکی از دلایل سفید شدن زودرس مو دانست و گفت: سفید شدن مو یکی از عوارض کم کاری تیروئید است که در تمام این دسته از بیماران بروز پیدا نمی‌کند.
 
http://img.webmd.com/dtmcms/live/webmd/consumer_assets/site_images/articles/health_tools/skin_and_scalp_slideshow/photolibrary_rf_photo_of_man_looking_at_gray_hair.jpg




دکتر فرهاد مستوفی معاب گفت: معمولا سفید شدن مو در مردان حدود 30 سالگی و در زنان 35 سالگی رخ می‌دهد که البته باید توجه داشت برخی افراد نیز به دلایل مسائل ژنتیکی ممکن است پیش از این سن به سفید شدن زودرس مو مبتلا شوند.

 

وی افزود: علاوه بر ژنتیک ابتلا به برخی بیماری‌ها مانند اختلالات غده تیروئید و کمبود برخی مواد غذایی نیز می‌تواند در سفید شدن زودرس مو نقش داشته باشند.


این متخصص پوست و مو با بیان اینکه کم‌کاری تیروئید یکی از دلایل سفید شدن زودرس مو در برخی افراد است گفت: سفید شدن مو یکی از عوارض کم کاری تیروئید است که در تمام این دسته از بیماران بروز پیدا نمی‌کند اما در برخی دیگر ممکن است بروز یابد و تمام‌ موهای فرد سفید شود.

 

وی افزود: زمانی که افراد با سفید شدن مو در جوانی به پزشک مراجعه می‌کنند ابتدا باید این بیمار مورد بررسی اختلالات غده تیروئید قرار بگیرد و پس از انجام بررسی‌های لازم و تائید این مساله بیماران به یک متخصص غدد و متابولیسم ارجاع داده می‌شوند تا اختلالات غده تیروئید کنترل و یا درمان شود.

 

مستوفی در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: این دسته از افراد نباید نگران سفید شدن موهای خود باشند زیرا با درمان بیماری تیروئید سفیدی موها نیز برطرف می‌شود.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: بیماری‌های غده تیروئید موجب خشک شدن موها می‌شود بنابراین به این افراد توصیه می‌شود به کمک روغن‌های طبیعی مانند روغن بادام و زیتون موهای خود را مرطوب نگه‌دارند.

استرس با قلب شما چه می کند؟

تحقیقات صورت گرفته توسط پژوهشگران آمریکایی نشان می‌دهد، استرس در ترمیم عوارض ناشی از سکته قلبی و بازیابی توان قلب تاثیر منفی دارد.
 
http://d1fkw8life356y.cloudfront.net/content/wp-content/uploads/2014/05/The-Truth-About-Heart-Disease-Part-II-Endothelial-Dysfunction-and-Oxidative-Stress.jpg

محققان دانشگاه نیوهیون (New Haven) پس از بررسی فاکتورهای موثر در بازیابی توان قلب پس از سکته قلبی دریافتند، استرس در افراد جوان و میانسال که دچار سکته قلبی شده‌اند،بر روند بهبود عوارض سکته و بازیابی توان قلب تأثیر منفی می‌گذارد.

 

در این تحقیق شرایط بازیابی توان قلب در 2400 زن و 1200 مرد که دچار سکته قلبی شده بودند، مورد بررسی قرار گرفت که نشان می‌دهد، میزان استرس در زنان بسیار بیشتر از مردان است، چرا که زنان اغلب به خاطر شرایط محیطی و محافظت از خانواده به طور ناخودآگاه دچار استرس می‌شوند.

 

نتایج بدست آمده نشان می‌دهد، سطح بالای استرس باعث می‌شود که جریان خون در قلب افزایش یافته و به دنبال آن شریان‌ها سخت شوند؛ همچنین زنانی که دچار استرس شدید هستند، اغلب در مقایسه با مردان در شرایط مشابه دیرتر بهبود می‌یابند. محققان امیدوارند با شناخت کافی از پدیده استرس و عوارض آن، تأثیر منفی آن را در بازیابی توان قلب و روند بهبود پس از سکته قلبی کاهش دهند.

 

منبع: جام نیوز

 

پوست این میوه خوشمزه را دور نریزید.

پوست این میوه خوشمزه را دور نریزید
در این مقاله شما را با کاربردهای مختلف پوست موز آشنا می کنیم.

 

 موز میوه پر فروشی دست‌کم در آمریکا است اما مشکلاتی نیز برای محیط‌ زیست ایجاد می‌کند. از جمله اینکه رها کردن پوست آن در محیط موجب انتشار گاز متان که در تأثیر گلخانه‌ای اثرگذار است می‌شود. با این‌ حال روش‌هایی برای استفاده مجدد از پوست موز و کم کردن تأثیر مخرب آن بر محیط‌ زیست وجود دارد.
در این مقاله به 10 روش ساده از این موارد پرداخته است :
کود گیاه گوجه‌فرنگی : پیچیدن یک پوست موز به دور گیاه گوجه‌فرنگی و تجزیه شدن آن موجب می‌شود تا گوجه‌فرنگی به هنگام رشد از مواد مغذی آن استفاده کند.

تغذیه‌کننده گیاهان خانگی : پوست موز را در یک ظرف بدون منفذ پر از آب غوطه‌ور کنید و از این مایع موزی برای آب دادن به گیاهان خانگی و تغذیه آن‌ها استفاده کنید.
افزودنی به کود : اضافه کردن پوست موز به کود گیاهی مواد مغذی و بافت‌های بسیاری به کود اضافه کرده و قابل‌استفاده در چمن و باغچه است.
تسکین‌ دهنده خارش : پوست موز مرهم مناسبی برای آرام کردن و تسکین دادن بسیاری از ناراحتی‌های پوستی جزئی از یک خراش، گزیدگی حشره، واکنش به سم پاپیتال گرفته تا پسوریازیس است.
غذای حیوانات : پوست موز مکمل خوبی برای غذای حیواناتی چون مرغ، خوک، خرگوش و دیگر چارپایان است.
سس سالاد : مزه سرکه‌ای پوست موز آن را به سس فوق‌العاده خوبی برای سبزی‌های تازه تبدیل کرده است.
ترد کننده گوشت : پوست موز مرطوب‌کننده و تردکننده طبیعی مناسب برای گوشت است. این بار که قصد کباب کردن دارید پوست موز را به گوشت اضافه کنید تا مانع از سفت و خشک شدن آن در طول آشپزی شود.
افزودنی به اسموتی : اگر پوست موز را به مدت ده دقیقه بجوشانید و آن را در آب میوه گیری یا مخلوط‌کن قرار دهید می‌توانید مواد غذایی، فیبر و آنتی‌اکسیدان‌های بسیاری را به این طریق به اسموتی خود بیفزایید.
جذب کننده پرنده و پروانه : پوست موز خام را در باغچه یا جای دیگر قرار دهید. شیرینی آن پرنده‌ها و پروانه‌ها را جذب خواهد کرد. مراقب باشید که زنبورها هم شیرینی دوست دارند!
جلا دهنده چرم : کافی است پوست موز را روی لباس یا مبل چرمی بمالید و سپس با پارچه نرم براق کنید. برای جلا دادن نقره هم می‌توانید از پوست موز استفاده کنید.

تنبل اما پُرخاصیت!

کدوحلوایی یا همان کدو تنبل یک خوردنی کم‌کالری و در عین حال سرشار از انواع ویتامین‌ها و بتاکاروتن است.

kadoo

کدو حلوایی طعم شیرین و بافت نرم و لطیفی دارد و بسیار کم‌کالری است به طوری‌ که در هر 100 گرم از آن تنها 20 کالری وجود دارد. کدو تنبل غنی از ویتامین‌های A ،C ،E و همچین منبع خوبی از ترکیبات فلاوونوئید پلی‌فنولیک مثل بتاکاروتن و آلفا کاروتن و لوتئین است. کاروتن در بدن تبدیل به ویتامین A می‌شود. کدو تنبل همچنین سرشار از ویتامین‌های B کمپلکس، مثل فولیت‌ها، نیاسین، ویتامین‌های B6، تیامین و اسیدپانتوتنیک و نیز املاح ضروری شامل مس، کلسیم، پتاسیم و فسفر است. تخم کدو نیز منبع مرغوب تامین فیبر و اسیدهای چرب اشباع‌نشده و مفید برای قلب هستند. این نوع کدو ضمن اینکه به دلیل برخورداری از فیبر و فولات به بیماران قلبی و همچنین زنان باردار توصیه می‌شود، خاصیت ضدسرطانی نیز دارد.

این خوردنی خوشمزه و مقوی برای مقابله با پیر چشمی هم مفید است. لوتئین و زآگزانتین رنگدانه‌ها‌ی کاروتنوئیدی هستند که نقش مهمی در حفظ سلامت چشم ها دارند. آنها نقش یک فیلتر را در مقابل اشعه‌های خورشیدی ایفا کرده و مانع از آسیب رسیدن به شبکیه چشم‌ می‌شوند.

این نوع کدو همچنین در بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن بسیار موثر است. اگر به دنبال تقویت سیستم ایمنی بدن خود هستید توصیه می کنیم این خوردنی به ویژه تخم کدو را در فهرست غذایی خود بگنجانید. تخم کدو حلوایی با توجه به میزان بالای عنصر «روی» که در آن موجود است باعث تقویت عملکرد سیستم ایمنی بدن می‌شود. کدو همچنین به دلیل داشتن مقادیر قابل توجهی از پروتئین و منیزیم برای تنظیم کارکردهای عضلانی و عصبی مفید است و علاوه بر این مصرف آن برای تنظیم فشار و قندخون‌ توصیه می‌شود.

این روزها پزشکان توصیه می‌کنند که برای پیشگیری از عارضه پوکی استخوان باید از سنین پایین‌تر مصرف مواد مغذی و انواع ویتامین‌ها و همچنین املاحی چون کلسیم، فسفر و آهن را در رژیم غذایی روزانه قرار داد. همچنین یکی از این عناصر مهم در پیشگیری از پوکی استخوان، روی است که در حفظ سلامت استخوان‌ها نقش مهمی دارد و در کدو تنبل به میزان زیاد یافت می‌شود.

همچنین کدو به علت داشتن آنتی اکسیدان از تخریب دیواره عروق که در اثر تجمع LDL (کلسترول بد) رخ می‌دهد، جلوگیری می‌کند و در نتیجه احتمال ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می‌دهد. کدو حلوایی برای رفع سردرد، درمان بی‌خوابی و خستگی مفید است. کدو تنبل به علت دارا بودن مقدار قابل توجهی ویتامین C در پیشگیری از سرماخوردگی نیز موثر است.

شاید پس از مطلع شدن از این همه خاصیت، دیگر راضی نشوید از این پس این خوردنی را “کدو تنبل” بنامید!

نوتریشن

کمردرد در جوانان ایرانی چرا زیاد شده؟

مامان بزرگ می‌گوید: کمرم درد می‌کنه. من می‌گویم: من هم همین‌طور! مامان بزرگ می‌گوید: دردش می‌زنه به پام، گزگز می‌کنه. دیگه نمی‌تونم تکون بخورم! می گویم: من هم همین‌طور!

مامان بزرگ می‌گوید: مادرجون، من همسن تو بودم، از درخت گردو می رفتم بالا، سر درخت گردو می خوردم. شما جوونای امروزی معلوم نیست چی می خورین که این قدر شل و وارفته این؟ اون وقت به سن ما برسین چی می خواین بشین؟! واقعا چه بلایی سر ما آمده که این قدر شل و پل شده ایم و با مادربزرگمان همدردیم و قرص هایمان شبیه هم شده.

با این فرمانی که ما می‌رویم، هیچ‌وقت سن مادربزرگ‌هایمان را خواهیم دید؟ مایی که در جوانی گاه و بی‌گاه کمردرد درازکشمان می‌کند، در سن مادربزرگمان می‌توانیم روی پا بایستیم؟ اگر نمی‌خواهید بعد از 40 سالگی دنیا را از ارتفاع ویلچر نگاه کنید، این چند صفحه را نگاهی بیندازید. شاید کمی ارتفاعتان افزایش پیدا کرد!

گروه سرگرمی ROZANEH

همه آنچه باید درباره زیتون بدانید...

نام «زیتون» شش بار در قرآن کریم ذکر شده است؛ یک بار هم در سوره مومنون به‌طور غیر مستقیم از آن به عنوان درختی که دارای روغن است، یاد شده است. علاوه براین، خداوند در سوره تین به این میوه معجزه‌گر قسم خورده است (والتِّینِ والزیتُونِ = قسم به انجیر و زیتون). همین کافی است که مطمئن شویم این میوه در کنار طعمی خاص و منحصر به فرد، خواص شگفت‌انگیزی هم دارد.

در واقع زیتون و روغنش خاصیت غذایی و هم ارزش دارویی دارند. به گفته‌ دانشمندان، زیتون معجزه‌گر است و در درمان بسیاری از بیماری‌ها از جمله نقرس، تصلب شرایین، فشار خون، سوء هاضمه، زخم‌های اثنی عشر، بیماری‌های پوستی، دردهای عصبی، روماتیسم، دیابت و. . . کاربرد دارد. حال اگر می‌خواهید با سایر خواص این میوه اعجاب‌انگیز و شیوه مصرف آن آشنا شوید، این مطلب را از دست ندهید!

همه آنچه باید درباره زیتون بدانید

چه بخوریم که نفخ نکنیم؟

یکی از شایع‌ترین دردهای شکمی، نفخ است که علت بسیاری از مراجعات بیماران به متخصصان گوارش به شمار می‌آید. از قدیم گفته می‌شد‌ مصرف غذاهای باددار و نفاخ باعث دل‌درد و ایجاد گاز معده می‌شود. سندروم روده تحریک‌پذیر از شایع‌ترین اختلالات گوارشی است که دردهای شکمی شدید، گاز و نفخ معده را ایجاد می‌کند و با مواد غذایی که فرد مصرف می‌کند ارتباط مستقیمی دارد.

دردهای شکمی, غذاهای باددار و نفاخ

از این‌رو، متخصصان به مبتلایان توصیه می‌کنند با رعایت برخی اصول ساده و ایجاد تغییراتی در رژیم غذایی روزانه، براحتی بیماری خود را مهار و درمان کنند. به‌طور قطع مصرف برخی مواد غذایی خاص و چشم‌پوشی از برخی دیگر از مواد به درمان و بهبود نفخ شکم کمک می‌کند.

دردهای شکمی, غذاهای باددار و نفاخ

کیوی

یکی از مشکلات عمده‌ای که به بروز نفخ معده منجر می‌شود، حرکات آهسته روده و ماندن بیش از حد مدفوع در طول مسیر روده بزرگ است؛ در برخی موارد، فرد مبتلا تا چند روز احساس دفع ندارد و به اصطلاح دچار یبوست شده. محققان معتقدند میوه کیوی به دلیل فیبر زیادی که دارد مشکل را تا حد زیادی رفع می‌کند. مبتلایان به سندروم روده تحریک‌پذیر که به مدت چهار هفته، هر روز دو عدد کیوی مصرف می‌کنند کمتر دچار یبوست می‌شوند و علائم سندروم روده تحریک‌پذیر در آنها کاهش می‌یابد.

دردهای شکمی, غذاهای باددار و نفاخ

چای نعناع

نعناع قرن‌ها به مثابه دارویی گیاهی برای کمک به هضم غذا و درمان ناراحتی‌های گوارشی به کار می‌رفت و اکنون نیز در طب سنتی جایگاه ویژه‌ای دارد. پژوهشگران معتقدند در درمان سندروم روده تحریک‌پذیر، مصرف روغن نعناع به مدت چهار‌هفته علائم این بیماری را تا نصف کاهش می‌دهد. نعناع توانایی بالایی در فعال کردن کانال «ضددرد» در روده بزرگ دارد که التهاب مجاری معده و روده را کاهش می‌دهد. این ماده معطر به عنوان کاهنده خفیف اشتها عمل می‌کند. از این‌رو، محققان برای کاهش نفخ معده و کاهش علائم سندروم روده تحریک‌پذیر توصیه می‌کنند که افـراد یک فنجان چای نعنا‌ع بنوشند.

دردهای شکمی, غذاهای باددار و نفاخ

 

زردچوبه

این ادویه در آشپزی برخی کشورها بویژه هندوستان جایگاه ویژه‌ای دارد و از آن برای طعم دادن به غذا استفاده می‌کنند، اما در این میان، زردچوبه ناراحتی‌های معده را نیز تسکین می‌دهد. محققان معتقدند از خاصیت ضدالتهابی زردچوبه می‌توان در درمان ناراحتی‌های گوارشی استفاده کرد. تاثیر مصرف 500 میلی‌گرم از این ماده، چهار بار در هفته حدود‌ دو‌برابر داروهایی است که برای تسکین ناراحتی‌های گوارشی به کار می‌رود.

دردهای شکمی, غذاهای باددار و نفاخ

 

موز

پژوهشگران می‌گویند موز حاوی فیبرهایی است که باکتری‌های مفید موجود در معده و روده را تقویت و هضم غذا را تسهیل می‌کند. زنانی که روزانه دو عدد موز به مدت 60 روز به عنوان پیش‌غذا می‌خورند میزان باکتری‌های مفید در بدن آنها افزایش پیدا می‌کند و نفخ معده تا 50 درصد کاهش می‌یابد.

دردهای شکمی, غذاهای باددار و نفاخ

 

دوغ

دوغ‌ حاوی آنزیمی به نام «لاکتاز» است که قند موجود در شیر موسوم به «لاکتوز» را تجزیه می‌کند. بسیاری از افراد به قند شیر حساسیت دارند و معده آنها قادر به تحمل و هضم آن نیست. بررسی‌هایی که در دانشگاه ایالتی اوهایو صورت گرفته حاکی از آن است که مصرف دوغ علائم ناشی از تحمل نکردن لاکتوز را از قبیل نفخ، درد و گاز معده تا 70 درصد کم می‌کند.

دردهای شکمی, غذاهای باددار و نفاخ

زنجبیل

گیاه زنجبیل از هزاران سال پیش برای بهبود دل‌دردها و ناراحتی‌های گوارشی به کار می‌رفت و چینی‌ها از چهار قرن پیش از میلاد مسیح از این گیاه در طب سنتی خود بهره می‌بردند.‌ بررسی‌هایی که بتازگی روی زنجبیل انجام شده، نشان می‌دهد این گیاه به عنوان شل‌کننده عضلانی عمل می‌کند و به تخلیه گاز از معده کمک می‌کند. زنجبیل را به اشکال مختلف مصرف می‌کنند، ولی گیاه تازه آن غنی از ترکیباتی است که بیشترین فایده را برای سلامت انسان دارند.

دردهای شکمی, غذاهای باددار و نفاخ

گشنیز

گنجاندن گیاه گشنیز در رژیم غذایی به قوی‌‌شدن ماهیچه‌های دستگاه گوارش کمک می‌کند و علائم نفخ را از بین می‌برد. گشنیز نوعی دارو و غذای طبیعی برای از بین بردن سموم بدن است و با خوردن آن، مواد اضافه از معده و بدن خارج می‌شود و نفخ از بین می‌رود.

دردهای شکمی, غذاهای باددار و نفاخ

خربزه

متخصصان می‌گویند خربزه حاوی مقادیر بالای ترکیباتی است که ادرارآور بوده و از آن می‌توان برای درمان ورم و نفخ معده استفاده کرد.

خربزه با وجود این که به تخلیه راحت‌تر ادرار از مجاری ادراری کمک می‌کند، به دلیل میزان پتاسیم بالایی که دارد جایگزینی طبیعی برای الکترولیت‌های از دست‌رفته بدن است.

جام جم آنلاین

نقش موثر باقلا در درمان پارکینسون...

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بر اساس تحقیقات انجام شده در این دانشگاه، باقلا نقش موثری در درمان بیماری پارکینسون دارد.

دکتر «کریم نیکخواه» افزود: بیماری پارکینسون از بیماری های نسبتا شایع مغز و اعصاب است که اغلب در سنین 50 سال به بالا مشاهده می شود.

وی خاطر نشان کرد: پژوهش تاثیر باقلا بر پارکینسون توسط محققان دانشگاه علوم پزشکی مشهد بر روی 30 بیمار مبتلا به این بیماری انجام شده است.

این متخصص مغز و اعصاب با بیان اینکه گیاه باقلا به ویژه باقلای جوانه زده حاوی مقدار بسیاری «دوپامین» است، افزود: در مغز بیماران مبتلا به پارکینسون این ماده (دوپامین) کاهش می یابد، لذا فرد مبتلا باید این ماده را مانند انسولین در بیماران دیابتی، دریافت کند.

نیکخواه اظهار کرد: هم اکنون دوپامین به صورت داروی خوراکی از دیگر کشورها وارد می شود، اما با تولید عصاره باقلا می توان دوپامین را به صورت دارویی برای بیماران مبتلا تولید کرد.

به گفته وی، هم اکنون گیاه باقلا به وفور در شهرستان نیشابور کشت می شود.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: با توجه به فواید بسیار گیاه باقلا، می توان از آن برای تولید عصاره خوراکی باقلا، پیشرفت طب سنتی و در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور استفاده کرد.

بیماری پارکینسون که برای اولین بار توسط دکتر «جیمز پارکینسون» دانشمند بریتانیایی در سال 1817 میلادی کشف شد، همان لرزش در وضعیت استراحت است که بیشتر در سنین پیری شایع است.

این بیماری که گاهی در جوانان هم دیده می شود، بر اثر از بین رفتن سلول های ترشح کننده ماده ای به نام دوپامین که یک انتقال دهنده عصبی است، رخ می دهد.

ایرنا

عکس با حال


http://www.persian-star.net/1389/1/21/FunnyPics/fun_26.jpg

مسافران قطار در بنگلادش


مردی صبح از خواب بیدار شد

http://static.mihanblog.com//public/user_data/user_files/58/171879/matalebeziba/mansh.matalebeziba.ir.jpg

مردی صبح از خواب بیدار شد و دید تبرش ناپدید شده.
شک کرد که همسایه اش آن را دزدیده باشد، برای همین تمام روز او را زیر نظر گرفت.
متوجه شد همسایه اش در دزدی مهارت دارد، مثل یک دزد راه می رود، مثل یک دزد که می خواهد چیزی را پنهان کند، پچ پچ می کند.
آنقدر از شکش مطمئن شد که تصمیم گرفت به خانه برگردد، لباسش را عوض کند نزد قاضی برود و شکایت کند.
اما همین که وارد خانه شد تبرش را پیدا کرد، زنش آن را جابجا کرده بود!
مرد از خانه بیرون رفت و دوباره همسایه اش را زیر نظر گرفت و دریافت که او مثل یک آدم شریف راه می رود، حرف می زند و رفتار می کند


میتــــــــونی پیداش کن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟


سوال


عکس‌های خنده دار از تصادف های دختر خانم‌ها


pic280_www.jahaniha.com_

ادامه نوشته

سلام بر همه دوستان آغاز امامت و ولايت حضرت مهدي عج بر همگان مبارک باد


شش صورت زیبا که با انسان وارد قبر می گردند


شش صورت زیبا که با انسان وارد قبر می گردند

قدس انلاین_مصطفی لعل شاطری: بی تردید در منزلگاه خطیر و وحشت آور عالم برزخ آنچه موجب نجات انسان می گردد، اعمال نیک او می باشد که در دنیا به جا آورده است

در روایت پر نغزی از امیر مومنان  حضرت علی (ع) آمده است: همانا هر مسلمانی دارای سه همراه است: مال او که تا هنگام مرگ با اوست، فرزندان و بستگان او که تا کنار قبر می آیند، اعمال اوکه در زندگی و مرگ پیوسته همراه او می باشند. (معانی الاخبار: 232)

مسلماً اعمال نیک انسان، تنها همراه وی در جهان دیگر می باشد و این اعمال از نخستین لحظه ی جدا شدن از زندگی دنیوی و قرار گرفتن در قبر همراه او می باشند، به نحوی که ابوبصیر از امام باقر (ع) و به نقلی از امام صادق (ع) نقل می کند که فرموده اند: هنگامی که جنازه مومن را در قبر می گذارند، شِش صورت زیبا با او وارد قبر می گردند، یکی از آن ها در جانب راست او می ایستد، دیگری در جانب چپ او، سومی روبرویِ صورت او، چهارمی در پشت سر او، پنجمی در کنار پای او می ایستد و یکی از آن ها (ششمی) که از همه زیباتر است، در بالای سرش می ایستد.

و آن که از همه زیباتر است از پنج صورت دیگر می پرسد: شما کیستید؟
و آن که در جانب راست میت قرار دارد می گوید: من نماز هستم؛
و آن که در جانب چپ میت قرار دارد می گوید: من زکات هستم؛
و آن که در روبروی اوست می گوید: من روزه هستم؛
و آن که در پشت سر اوست می گوید: من حج و عمره هستم؛
و آن که در پایین ایستاده است می گوید: من نیکی ها او هستم که به برادران دینی خود می نمود.

سپس آن پنج صورت، از آن صورت نورانی تر از هم می پرسند: تو کیستی که از همه ما زیباتر و خوشبوتر هستی؟

او در پاسخ می گوید: اَنا الوِلایةُ آل محمد (ص)؛ من ولایت آل محمد (ص) می باشم. (بحارالانوار، ج6: 134؛ آمال الواعظین، ج3: 371)


مهربان ترین برادر دنیا!


مهربان ترین برادر دنیا !! (عکس متحرک) www.taknaz.ir

دستورالعملی زیبا برای دیدن امام زمان(عج)


شاگرد: استاد، چکار کنم که خواب امام زمان رو ببینم؟


پیر مغان : شب یک غذای شور بخور. آب نخور و بخواب. شاگرد دستور پیر رو اجرا کرد و برگشت.

 

شاگرد: استاد دائم خواب آب میدیدم! خواب دیدم بر لب چاهی دارم آب می نوشم. کنار لوله آبی در حال خوردن آب هستم! در ساحل رودخانه‌ای مشغول و...و...و...

 

پیر مغان فرمود: تشنه آب بودی خواب آب دیدی؛ تشنه امام زمان بشو تا خواب امام زمان ببینی.

 

*****

آیة الله العظمى بهجت(ره) در پاسخ به سؤالی در مورد چگونگى امکان تشرف به محضر مقدس حضرت بقیه الله اعظم فرمودند: راه رسیدن به حضرت، یاد دائم آن بزرگوار است، یاد دائم و عدم غفلت از آن حضرت، آدمى را به محضر آن حضرت مى‎رساند. یاد دائم حضرت، کار مشکلى نیست حتى از تنفس فیزیکى بدن نیز آسان‎تر است. ولى همت مى‎خواهد. انسان عاشق حضرت، پس از توجه دائم همانند رسیدن به بلوغ، خود را طورى دیگر مى‎یابد.

غرور#سجده


 

اگر با وجود غرورمان،

هنوز هم سجده می کنیم

شاید به خاطر این است که

معنای سجده را نمی فهمیم

 

?????????????



ادامه نوشته

حـــــرف دل

ساده لباس بپوش! ساده راه برو!


اما در برخورد با ديگران ساده نباش!!


زيرا سادگي ات را نشانه ميگيرند!


براي درهم شکستن غرورت!!!

چه نازي ميكنه


اخـــــــــــــــــه گنـــــــــاه داره




ســـــــــــــلام

دوستاني که آواتارشونو عزادار کردند
بهتره با فرا رسيدن ماه ربيع الاول عوضش کنند : )
انشاءالله اين ماه براتون پر از خير و برکت باشد

معجزه ای برای مقابله با آلودگی هوا


به نام قدوس

سلامممممم دوستان.چطورید؟ زندگی بر وفق مراد هست انشالله؟ پاییز فصل قشنگ دیگه خدا از راه رسید.

این متن از زبان یک جانباز شیمیایی است

سلام
این تجربه که الان پنج سال است مرا از وابستگی به آنتی بیوتیک ها نجات داده را جهت اطلاع تقدیم می کنم درخواست دارم جهت استفاده سایرین در صورت امکان انعکاس دهید.
از آنجا که از سال 1366 که بنده برای آموزش جبهه به پادگان 21 حمزه اعزام شده بودم و پس از آن در سال 1376 گاز حاصل از ترکیب وایتکس و جوهرنمک را استنشاق کردم همواره با عارضه ریه به طور جدی درگیر بودم تا در مکانی بطور اتفاقی با پیرمردی مواجه شدم که سرفه های پی درپی من امانش را بریده بود و راه حل آن را اینگونه توضیح داد که من در عکس های ارسالی سعی کردم گویا باشد.
 پس از استفاده از این راه حل نه تنها خودم بلکه خانواده ام نیز در زمستان از شربت های آنتی بیوتیک و چرک خشک کن راحت شدیم.
ضمناً تاکنون این کار را برای تقریباً تمام کسانی که به نحوی می شناختم انجام دادم که همه راضی از نتیجه بودند علی الخصوص جانبازان شیمیایی.
حال با توجه به آلودگی شدید هوای کشور درخواست دارم با ارسال این مطلب و عکس های پیوست هموطنان گرامی را از مداوای با قرص و کپسول های شیمیایی رهایی دهید. 
************
و اما شلغم درمانی
عکس های پیوست گویای همه چیز هست اما ذکر این نکته ها به نظرم ضروری می رسد که شلغم را پس از شستن و گرفتن دم آن با ایجاد یک گودی داخل آنرا از شکر پر می کنیم و در کنار محلی که دمای آن کمی بیشتر از دمای اتاق باشد مانند کنار بخاری قرار می دهیم و  داخل گودی را پر از شکر کرده و عصاره آن پس از ترکیب با شکر بصورت شربتی طبیعی و گورارا بدست می آید که می توان آن را به تنهایی یا مخلوط با آب میل نمود.
علی الظاهر خواص ضد سرطانی آن نیز اثبات شده است. و این کار تا سه مرتبه با همین شلغم ها امکان پذیر است و عصاره آن پس از سه بار دیگر به انتها می رسد.
امیدوارم با مصرف این شربت کم هزینه و پرسود سلامتی به همه عزیزان هموطن هدیه گردد.
با تشکر
 

ادامه نوشته

تصایر جالب و دیدنی.....بدون تعریف


جالب و دیدنی

 

 

جالب و دیدنی

 

 

 

جالب و دیدنی

 

 

 

جالب و دیدنی

 

 

 

 

جالب و دیدنی

 

 

 

جالب و دیدنی

 

 

 

 

سگ و گربه

 

 

بر شام غريبان تو ، مي گريد ماه در سوگ تو

نشسته ام در خيمه امام و کوثري مي خواند
آه از آن لحظه اي که با تن چاک چاک...
نشسته ام در خيمه غريبي اين دل
و بچه ها دم گرفته اند:
سر حسين مظلوم از تن جداست امشب
و روضه خوان مي خواند:
شام غريبان حسين امشب است...





گر صبح قيامت را شبي است ، آن شب است امشب
طبيب از من ملول و جان ز حسرت بر لب است امشب
صبا از من به زهرا( س) گو بيا ، شام غريبان بين
که گريان ديده ي دشمن به حال زينب است امشب



ادامه نوشته

رانندگی از صندلی عقب!!!!!!!!!! چه باحال !!!!!!!!!!!!+تصاویر


رانندگی از صندلی عقب!!!!!!!!!! چه باحال !!!!!!!!!!!!

علی شعف در شهر دبی خودرویی با مدل 2009 میلادی را با استفاده از دانش خود در علم مکانیک خودرو به طرز بسیار عجیبی تغییر داده است.
وی که معتقد است که راننده خودرو باید در قسمت پشتی خودرو نشسته و رانندگی کند ، فرمان خودرو را به پشت ماشین منتقل کرده و راننده با نشستن در پشت ماشین رانندگی می کند و افرادی که در صندلی های جلوی خودرو می نشینند تنها سرنشین خودرو بحساب می آیند.

ادامه نوشته